Terapeuter

Ergo- og fysioterapi på Nørrebjergskolen

Skolen har tilknyttet 4 fysioterapeuter og 3 ergoterapeuter fra Odense Kommunes Børneterapi. Terapeuternes opgave er i samarbejde med klassernes personale at understøtte elevernes deltagelse i skolens aktiviteter. Ergo- og fysioterapeuter samarbejder tæt med den enkelte elevs lærer og pædagog for at sikre sammenhæng i det samlede specialpædagogiske tilbud.

Ergo- og fysioterapeutiske indsatser kan eksempelvis være:

• Samarbejde og sparring med personalet i klassen om tilpasset motion og bevægelse

• Samarbejde og sparring med personalet i klassen om forflytninger, lejringer, arbejdspladser og læringsmiljø

• Understøtte at elevens hjælpemidler i skolen fungerer bedst muligt

• Sansemotorisk træning i klassen, holdtræning og individuel træning i afgrænsede forløb

• Samarbejde med eksempelvis speciallæger, specialtandlæge, bandagister, hjælpemiddel konsulenter efter aftale med forældre

Forældrene orienteres og inddrages løbende omkring de ergo- og fysioterapeutiske indsatser, der tilbydes. Ergo og fysioterapeuterne kan kontaktes på Aula, ligesom der udleveres pjece med yderligere information og kontaktoplysninger til nye elevers forældre.

I forbindelse med indskrivning på Nørrebjergskolen udleveres en oplysningserklæring om behandling af personoplysninger til elevens forældre. Denne erklæring inkluderer også de ergo- og fysioterapeutiske indsatser.