Konfirmand tilmelding

Konfirmationstilmelding

Her finder du den digitale konfirmationstilmelding ved at klikke på linket nedenfor.

Hvorfor konfirmeres?
Jeres barn bliver ikke konfirmeret, for at det kan sige ja til Gud. Gud har allerede sagt ja til jeres barn i dåben.
Derfor er det heller ikke afgørende, om jeres barn er i stand til at sige ja eller ej.
Konfirmationsforberedelsen og konfirmationen er en naturlig forlængelse af dåben - og den kristne tro, som I forældre ved dåben sagde ja til at oplære jeres barn i.
Gennem de kristne fortællinger, salmer og Fadervor vil jeres barn blive beriget med en ekstra dimension i livet.
En dimension, der kan vise jeres barn, at der er mere mellem himmel og jord - mere end hvad øjet kan se - mere end hvad der kan måles og vejes - og dette mere eksisterer i kraft af den treenige Gud, der gennem sin søn giver os håb på trods af al håbløshed og med sin Hellige Ånd fylder os med kærlighed.
Hvis jeres barn endnu ikke er blevet døbt er det ikke noget problem. Hvis barnet ønsker at blive konfirmeret, skal vi blot have lavet en aftale om dåb forinden - dåben kan eventuelt være i forlængelse af en gudstjeneste.
Det er i øvrigt ingen forudsætning, at barnet ønsker at blive konfirmeret. Barnet kan godt følge forberedelsen alligevel - for at komme til at kende lidt mere til kristendom og kirke.

Konfirmationsforberedelse i Fraugde Kirke

Praktiske informationer om konfirmationsforberedelsen:
Konfirmanderne: Forberedelsen tilbydes til børn i ældste og funktionsklasserne. Der vil maksimalt være ti børn på hvert hold.

Underviser:  Konfirmationsforberedelsen varetages af sognepræst Jonas Dean Weisenberg, som i provstiet har fokus på konfirmander med særlige behov.

Hans adresse og kontaktoplysninger er:
Chr. Lehns Vænge 5, 5270 Odense N
Tlf. 29278364 / jbw@km.dk

Sted: konfirmationen foregår i Fraugde kirke, og det er planen, at forberedelsen også foregår i kirken. Udover kendskab til kirken giver det børnene en tryghed og glæde ved at færdes i det anderledes rum som kirken er.
Foruden præsten selv vil der altid være en lærer fra skolen til stede.

Tidspunkt: Forberedelsen begynder i den første uge efter efterårsferien og slutter i ugen op til konfirmationen. Forberedelsen finder sted i skoletiden. Nørrebjergskolen sørger for transport til og fra kirken.

Dato for konfirmationer de kommende år: fredag 5. maj 2023: lørdag 4. maj 2024: lørdag 24. maj 2025

Hvad laver vi i konfirmandforberedelsen: I forbindelse med konfirmationsforberedelsen vil børnene høre de kristne grundfortællinger, synge et lille udvalg af salmer samt opleve kirkerummet.
Vi begynder med de gammeltestamentlige beretninger om Guds skabelse og menneskets forsøg på at leve op til Guds forventninger. Vi ender siden i Det nye Testamente, hvor det går op for Gud, at han må træde ned fra sin sikre himmel og selv hjælpe os til at virkeliggøre det sande menneskeliv her på jorden:
– et liv, der ikke handler om at være god nok og perfekt.
– et liv, hvor det ikke er os, men de andre mennesker vi møder, der skal være hovedpersonerne i vores liv.
– et liv, hvor den stærke er den, der tør vise sin svaghed.
Foruden de bibelske fortællinger vil vi hver uge tegne, male, bygge, spille eller på anden aktiv vis konkretisere dagens bibelfortælling.
Hver time består af tre dele:
1. Morgensang i Kingos kapel
2. Bibelfortælling og konkretisering/praktisk del i sakristiet